Zdobycie klientów w Internecie

Prowadzenie biznesu w Internecie wiąże się z koniecznością zdobycia klientów, zarówno poprzez media cyfrowe, jak i w sposób tradycyjny. Najczęściej przedsiębiorcy muszą rozstrzygać, w jakie formy promocji i reklamy zainwestować, aby dotrzeć do klientów ze swoją ofertą. Pierwszy pomysł, który się pojawia od razu, to zainwestowanie w kampanię SEO, czyli w takie działania, które po wpisaniu określonego ciągu znaków w wyszukiwarce, odszukają wśród wyników także daną firmę. Kolejny etap działań to marketing szeptany i wszelkie działania związane z pozytywnymi komentarzami na temat firmy i jej produktów czy usług. Dyskusyjne staje się tworzenie profili w serwisach społecznościowych, ponieważ jest to kanał wizerunkowy, natomiast niekoniecznie przekłada się na wyniki sprzedażowe. Dodatkowo prowadzenie fan page wymaga dedykowania osoby do utrzymywania kontaktów z potencjalnymi klientami oraz zainteresowanie ich jakimiś zamieszczanymi treściami. Marketing szeptany na forach tematycznych może być prowadzony zarówno przez pracowników firmy, jak i przez firmę zewnętrzną. Ważna wówczas staje się regularność komentarzy i dbanie o to, aby były to jedynie komentarze pozytywne, a w niektórych forach tematycznych istotne jest podejmowanie dyskusji na temat działań firmy czy jej promocji, nowych produktów czy innych działań.