Zakup i sprzedaż towarów

Prawa rynku są nieprzejednane, nie da się ich dowolnie modyfikować wedle potrzeb konsumentów czy też preferencji sprzedawców. Oczywiście w pewien sposób na poczynania konsumenta można wpływać i to bardzo wydatnie, tylko trzeba najpierw poznać jego motywacje do działania. Tym zagadnieniem zajmuje się dość obszernie mikroekonomia, czyli druga obok makroekonomii, najważniejsza dziedzina ekonomii. Każdy przedsiębiorca, który chce otworzyć dochodowy biznes musi przede wszystkim poznać preferencje klientów, ich gust i motywacje, które nimi kierują przy dokonywaniu zakupu. W tym przedmiocie znajdziemy bardzo obszerną literaturę. Dużo w tym temacie tłumaczy nam prawo popytu i podaży. Osoby pracujące nad tą tematyką wyselekcjonowali nawet podstawowe czynniki, które decydują o tym czy na dany produkt jest zapotrzebowanie czy też nie. Jeśli chcemy sprzedać produkt luksusowy w okolicy, gdzie większość osób zarabia poniżej średniej krajowej, albo cierpi z powodu bezrobocia, wówczas nie ma zbyt wielkich szans, że znajdziemy wielu nabywców. W takich okolicznościach, należy przenieść swoją działalność do miejsca, gdzie spotka się ono z większym odzewem. Przy promocji naszych produktów może nam pomóc agencja medialna, która znajdzie najlepsze sposoby na dotarcie z naszym towarem do naszej grupy docelowej.