Relacja biznes - konsument w e – biznesie

Relacja biznes – konsument w e – biznesie

B2C to relacja między przedsiębiorstwem, a konsumentem. Z punktu widzenia zarówno klienta, jaki i firmy jest to najważniejsza relacja, jaką wyróżniamy w procesie kształtowania relacji w e – biznesie. Relacja B2C jest określana po angielsku jako Business-to-consumer. Wbrew pozorom nie jest to relacja, której inicjacja następuję na końcu procesu wytwarzania usługi bądź produktu. Dobry e –biznes inicjuje taką relacje dużo wcześniej i podtrzymuje ją wykorzystując bardzo często elektroniczne sposoby i mechanizmy komunikacji. Takie zabieg mają na celu utrzymanie klienta w swojej sieci konsumentów. Łączy się to z zarobkiem dla przedsiębiorstwa. W takiej relacji najczęściej oferty przygotowuje firma, jednak zdarza się coraz częściej, że inicjatorem złożenia oferty jest klient, który może złożyć zamówienie nieszablonowe, które następnie firma analizuje i odpowiada konsumentowi. Następuje w dalszej kolejności przygotowywanie zamówienia oraz jego realizacja po przeprowadzeniu procesu opłaty za zamówienie. Na całym etapie tego procesy ciągle mamy do czynienia z marketingiem prowadzonym przez przedsiębiorstwo. Jest to kluczowe działanie na linii przedsiębiorstwo – konsument. Dzięki niemu e – biznes może rozwijać się i przeprowadzać ekspansje na inne rynki czy to konsumenckie, czy rynki usług i produktów.