Dwa razy sprawdzić

Założenie firmy to dopiero zalążek prowadzenia własnego przedsiębiorstwa, a raczej tego przedsmak. Już decydując się na założenie konta mamy możliwość sposobu prowadzenia księgowości w naszym zakładzie. Początki wszelkich zadań są raczej trudne, tak samo rachunkowość w pierwszych okresach nie jest za prosta. Gdy wiemy że nie damy sobie sami rady z prowadzeniem księgowości, najlepiej jest zatrudnić księgowego, albo skorzystać z usług biura rachunkowego. Gdy mamy kogoś, kto zajmie się tą całą firmową matematyką, my spokojnie możemy prowadzić naszą działalność gospodarczą, wprowadzać nowe technologie i cieszyć się życiem. Są różne techniki prowadzenia księgowości, a wszystko zależy od poziomu naszej wiedzy oraz warunków naszego rozliczania się z urzędem skarbowym. Gdy nie korzystamy ze zryczałtowanego opodatkowania, możemy wybrać podatkową księgę wchodów i rozchodów. Mamy prawo w niej zawrzeć wszystkie koszta prowadzenia firmy, niekiedy jednak urzędnicy mający pieczę nad nami, nie podzielają naszych poglądów na temat zapotrzebowania na konkretne zaopatrzenie. Z tego jednak idzie się wybronić, ale już z niesystematycznego i nie chronologicznego prowadzenia księgi nie za bardzo. Nasz błędy i niedopatrzenia mogą nasz pozbawić gotówki, która wydamy na narzucone nam sankcje. Należy wtedy pamiętać, aby wszystkie nasze transakcje zostały zaksięgowane.