Czym jest marketing internetowy

Czym jest marketing internetowy

Marketing w wymiarze tradycyjnym to aktywne oferowanie klientowi swoich produktów i usług z nieodłącznymi elementami w postaci środków perswazji i wpływania na zachowanie konsumenta. Marketing w sprzedaży posługuję się wiedzą za zakresu psychologii i socjologii. Wykorzystuje tez szeregi innych dziedzin naukowych związanych z rozpoznawaniem potrzeb konsumenta. Marketing internetowy znacznie nie różni się od tradycyjnego marketingu. Jedyna różnica to ta, że marketing internetowy wykorzystuje sieć Internetu jako platformę działań marketingowych. Marketing internetowy opiera swoje działania na reklamie w postaci banerów, linków i innych form reklamy. Pierwszymi działaniami marketingu internetowego w historii był mailing, czyli wysyłanie reklam do skrzynek pocztowych internautów. Była to jedyna droga komunikacji z internauto, ponieważ nie istniały jeszcze technologie pozwalające wyświetlać reklamy w przeglądarce internetowej. Reklama wysyłana wtedy na skrzynki mailowe miała formę tekstu. Dopiero kiedy pojawiła się technologia wyświetlania reklam w postaci graficznej w przeglądarkach, marketing internetowy i reklama internetowa zaczęła ekspansywnie wykorzystywać Internet jako platformę działań marketingowych. Działania te nie ograniczają się jedynie do reklamy. W ramach marketingu internetowego istnieją inne sposoby wywierania wpływu na kliencie jak specjalne serwisy promujące produkt, możliwość przetestowania produktu bądź usługi.