
W świecie e-biznesu są dwie najbardziej rozpowszechnione możliwości. Zajmujemy się przede wszystkim sklepami internetowymi i nowszą opcją – portalem internetowym. Czy możemy powiedzieć, o którymś, że jest lepsze? Czy coś się bardziej opłaca? Zdania, jak zwykle są podzielone. Warto zainwestować w sklep internetowy, jeśli chcemy się zająć zakupem i odsprzedażą materiałów, bądź, jeśli sami wykonujemy produkt. Sklep internetowy najczęściej tworzony jest przez osoby, które już mają miejsce stacjonarne i chcą poszerzyć swoją działalność. Zupełnie inaczej jest z portalami internetowymi. Te, które zajmują się sprzedażą najczęściej tylko pośredniczą w zdobywaniu klientów. Takie osoby w ogóle nie zajmują się wysyłkami, czy stroną merytoryczną opisów produktów. Udostępniają miejsce w Internecie, które ma wyrobioną renomę i określoną pulę klientów i na tej bazie zarabiają. To osobni ludzie, którzy zajmują się sprzedażą w danej branży zajmują się tworzeniem swojego profilu, opisu produktów, czy organizacją właściwych zdjęć. Wszystko zależy od tego, czego tak naprawdę oczekujemy. Portale zarabiają na pośrednictwie i zwykle proponują ogromny wybór, sklepy internetowe proponują natomiast mniejszą ilość towaru, ale jednocześnie zapewniają wysoką specjalizację. Wybór zależy od nas.