
Podobnie jak sklepy tradycyjne stosują różne formy promocji, by przyciągnąć jak największą liczbę klientów, tak też sklepy internetowe mogą w ten sam sposób zwiększać sprzedaż. Do najczęściej wykorzystywanych form promocji należy oczywiście obniżka cen. Klienci lubią, gdy coś można kupić taniej niż zazwyczaj. Często zdarza się, że czekają specjalnie na obniżkę, by kupić sobie wymarzoną rzecz. Jednak przedsiębiorca powinien wiedzieć o kilku istotnych sprawach. Promocja nie można umniejszać wartości towaru. Dlatego nie powinno się stosować obniżek większych jak 20%. Z drugiej strony ta obniżka nie może być śmiesznie niska, dlatego przyjęło się, by nie była niższa niż 15%. W ten sposób otrzymaliśmy przedział od 15 do 20%, który najlepiej sprawdza się w obniżaniu cen. Warto też stosować tego typu promocje w określonych okresach czasu. Promocja przestaje być atrakcyjna, gdy trwa wiecznie. Znacznie lepiej prezentuje się w szczególnych okresach. Może to być czas otwarcia sklepu i jego początki działania, okres świąteczny, rocznica założenia sklepu i tym podobne. Metodą promocji, na którą skusi się większość konsumentów jest czasowe zrezygnowanie z kosztów wysyłki. Nic tak nie zachęca do kupna w sklepie internetowym, jak wiadomość, że tylko dzisiaj, albo tylko w tym tygodniu, możemy skorzystać z darmowej wysyłki.