Gdyby prowadzenie firmy było tak genialnie proste pewnie większość z nas by ją założyła. Jednak tak nie jest i dlatego jest duże zróżnicowanie w pracy jakiej możemy się podjąć. Bardzo ważnym elementem zarządzania przedsiębiorstwem jest prowadzenie działalności. Na szczęście nowopowstałe firmy, nie mają obowiązku płacenia podatku VAT, co ułatwia im dobry strat w przyszłość. Zakłady, które nie są spółkami prawa handlowego, ani nie mają dochodu przekraczającego pewną stawkę, mogą się rozliczać na podstawie podatkowej księgi wchodów i rozchodów zakładu. Prowadząc taką księgowość, samodzielnie czy przez biuro rachunkowe, musimy pamiętać o tym, że wszystkie dokumenty świadczące o jakich dochodach czy stratach dla naszej firmy muszą być gromadzone i przechowywane. Jeżeli prowadzimy księgę rozchodów i wchodów, dobrze jest posiadać konto w banku, gdyż ułatwi to bardzo całe funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Można to już ustalić na etapie tworzenia firmy, co znaczącą obniży nasze starty zarówno czasowe jak i finansowe. Prowadząc tą księgę, musimy pamiętać o jej systematycznym uzupełnianiu w sposób chronologicznym. Należy ją również co jakiś czas sprawdzać, czy nie popełniono błędów, gdyż jak już ona trafi do urzędników, możemy mieć problemy z powodu jej złego wypełnienia. Niesie to za sobą ryzyko kar pieniężnych, co nie jest zbyt potrzebne.
Dokładne wypełnianie księgi


[Głosów:0 Średnia:0/5]