
Jeśli promocja wizerunkowa firmy wymaga jakichś dodatkowych działań, warto się zastanowić, czy prowadzić w ramach działań oddzielnego bloga, na którym będą publikowane rozmaite treści w jakiś sposób związane z działalnością firmy, czy może stworzyć wokół marki własną społeczność, kierując swoje działania do fanów, skupionych wokół fan page’a firmy. Obie formy mogą być przydatne i skuteczne, czasem można je wręcz połączyć, a na pewno będzie wskazane, aby dedykować jedną osobę co najmniej do prowadzenia takiej komunikacji. Blog może mieć zablokowaną opcję komentowania, aby w ten sposób zmniejszyć poziom negatywnych komentarzy. Z kolei fan page, prowadzony jako element wspierający działania firmy, wymaga tego, aby wprowadzać tylko takie treści, które będą angażować fanów i w pewnym sensie wręcz zmuszą ich do komentowania. Tyle, że komentarze ze strony internautów oznaczają także, że trzeba będzie na nie reagować bez względu na porę wprowadzenia treści. Wynika to z tego, że Internet rządzi się swoimi prawami i wymusza reagowanie i komentowanie, a także moderowanie komentarzy czy reakcję na nie w określonych porach, raczej w godzinach wieczornych i nocnych, bo właśnie o tej porze ruch w serwisach jest raczej największy. Trudno zatem mieć pracownika w biurze, który o każdej porze dnia i nocy będzie reagować na negatywne komentarze.