
Bankowość internetowa w Polsce rozwinęła swe skrzydła w ostatnich 5 – 6 latach. Coraz powszechniejszy dostęp Polaków do Internetu spowodował zainteresowanie banków rozwijaniem działań na płaszczyźnie e – biznesu. Zaczęły one proponować swoim klientom usługi oparte na elektroniczne rozwiązania. Tak więc na początku banki postanowiły dać możliwość korzystania ze swoich usług poprzez telefony stacjonarne i komórkowe. O ile korzystanie z pewnych usług poprzez linie telefoniczną nie było jeszcze tak bardzo innowacyjnym rozwiązaniem, to już możliwość korzystania z nich poprzez telefon komórkowy i sms miała znamiona nowoczesnego rozwiązania. Poprzez sms można było sprawdzić między innymi stan konta. Technologia szła naprzód i z jej rozwojem następował rozwój szeroko pojętego biznesu elektronicznego. Wykorzystały to również banki, które zaoferowały klientom dostęp do swoich usług drogą internetową. Co ważne ów dostęp dotyczył wszystkich użytkowników Internetu. Wcześniej z uwagi na ograniczenia technologiczne dostęp taki posiadali wyłącznie klienci biznesowi, których stać było na opłacenie drogiej technologii. Dzisiaj możemy drogą internetową sprawdzać nasze konto, dokonywać przelewów czy tez zlecać stałe zadania. Dzięki temu znacząco wzrosła mobilność usług bankowych, a wszystko dzięki rozwojowi e – biznesu.